RATSASTUSTUNNIT

nuori_valmentaja.jpg

TALUTUSRATSASTUS

Talutusratsastus on usein ensimmäinen kosketus ratsastusharrastukseen. Talutusratsastusta järjestetään tallillamme lauantaisin klo 11:00. Talutusratsastuksessa voidaan ratsastaa kentällä tai maneesissa, toiveen mukaan myös esimerkiksi Vanajaveden rannassa kulkevalla puistotiellä.

Tallilta saa lainaksi kypärän ja haluttaessa turvaliivin. Talutusratsastukseen ilmoittaudutaan tuntia pitävälle opettajalle. Paikalle voi tulla aikaa varaamatta!

MINITUNNIT

Minitunnit on tarkoitettu lajiin tutustumassa oleville perheen pienimmille, 3-7-vuotiaille, ja niille aloitteleville ratsastajille, jotka vielä miettivät uskaltautuvatko varsinaiselle alkeiskurssille.

Minitunnin kesto on 25 minuuttia. Tunnilla hevosilla ja poneilla on aina taluttaja. Minitunneilla mennään käyntiä ja ravia sekä harjoitellaan mm. kevennystä. Lisäksi tunneilla jumpataan ja harjoitellaan hevosen ohjaamista.

Tunnin tavoitteena on kehittää ratsastajan koordinaatiota hevosen selässä ja auttaa luomaan ratsastajan ja hevosen välistä suhdetta. Suosittelemme, että minitunnin ajan lapsen huoltaja seuraa tuntia.

ALKEISKURSSI

Alkeiskurssilla ratsastus on jo suunnitelmallisempaa. Aloitamme uusia alkeiskursseja ympäri vuoden. Aikuisille järjestetään myös omia alkeiskursseja.

Alkeiskurssi käsittää 10 ratsastustuntia ja yhden teoriatunnin, jolla tutustumme hevosen hoitamiseen, varusteisiin ja satuloimiseen. Tavoitteena on, että alkeiskurssin aikana ratsastaja oppii hallitsemaan hevosta kaikissa askellajeissa, tietää millainen on hyvä perusistunta ja perusavut sekä osaa ohjata hevosta haluamaansa suuntaan.

Kysy alkavista alkeiskursseista ratsastuksenopettajilta!

jokeri8.jpg

KORTTIVAIHTOEHDOT

Kausikorttitunnit

Kausikortin ostaneet ratsastavat viikottain tietyllä vakiotunnilla. Säännöllinen harjoittelu ja tuttu ryhmä takaavat, että opettaja tuntee oppilaansa ja oppimisessa säilyy punainen lanka.

Ryhmät on jaettu samantasoisiin oppilaisiin ja ryhmäkoko tunneilla on enintään 8 ratsukkoa. Hevoset vaihtuvat tuntikohtaisesti. Kortti on voimassa joko syys- tai kevätkauden.

10-kerran kortti

Toinen tuntivaihtoehtomme on kymppikortti. Kortti on voimassa 12 viikkoa. Myös kymppikortilla on mahdollista ratsastaa samalla viikottaisella vakiotunnilla.

080811_121-1.jpg

TALENTIT

080811_059-1.jpg

Valmennusryhmiin voivat hakea valmentautumisesta ja kilpailemisesta kiinnostuneet ratsastajat, niin tuntihevosilla kuin omilla hevosilla.

Valmennusryhmään pääseminen edellyttää sekä tavoitteellisuutta että säännöllistä ratsastusta vähintään kerran viikossa jollakin ratsastuskoulun vakiotunnilla.