HENKILÖKUNTA

henkilokunta_tiltu.jpg

SALLA VARENTI

Salla opettaa ratsastuskoulussa eri tasoisia ryhmiä, valmentaa eri tasoisia ratsukoita sekä ratsuttaa ja kilpailee kaiken ikäisillä hevosilla.

• Aulangon ratsastuskoulun opettaja vuodesta 2002
  • Talliyrittäjä vuodesta 2010
  • Koulutus:
    • Ratsastuksenopettaja, Ypäjä 2001
    • Master-ratsastuksenopettaja, Ypäjä 2008
    • Hevostalousagrologi AMK, Mustiala 2005
    • HAMK ammatillisen opettajan pätevyys 2010
    • Hevostenvalmentajan ammattitutkinto, Ypäjä 2013
    • Näyttötutkintomestari 2015
    • Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2016
    • Yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto 2018
    • Ylempi AMK biotalouden ja liiketoiminnan kehittäminen
  • Luottamustoimet:
    • SRL:n hallituksen jäsen 2020-
    • FWB-yhdistyksen hallituksen jäsen 2020-
  • Kilpailee aktiivisesti esteratsastuksessa mm. hevosellaan Ypäjä Isandra.

KRISTA NIEMINEN

Krista opettaa ratsastuskoulussa kaksi kertaa viikossa. Sen lisäksi hän ratsuttaa eri ikäisiä hevosia ja poneja. Krista kilpailee eri lajeissa mm. suomenpienhevosoriilla Jules.

• Ratsastuksenopettaja, Ypäjä 2022

MINNA KUUSLAMPI

Minnan työnkuvaan kuuluvat tallin perustöiden lisäksi ratsutettavien hevosten kuntoonlaitto sekä tarvittaessa ratsutus ja ratsastuskoulun opetustuntien pitäminen. Minnalla on oma Welsh Part-Bred tamma Spice (s. 2009).

• Ratsastuksenohjaaja, Ypäjä 2022
  • SRL:n Valmentaja I, Ypäjä 2023

LAURA VALKEAPÄÄ

Laura opettaa perjantaisin ratsastuskoulussa. Lauralla on oma suomenhevonen, jolla hän valmentautuu niin koulu- kuin esteratsastuksessa.

• Hevospalveluohjaaja, Ypäjä 2022

ANNA TAMMINEN, tallimestari

Anna vastaa tallin päivittäiseistä toiminnasta sekä opetushevosten hyvinvoinnista. Tallin normaaleiden töiden lisäksi Anna laittaa ratsutettavia hevosia kuntoon, huolehtii, että hevosilla on riittävästi heinää, kauraa ja muita rehuja ja korjaa tarvittaessa vaikka rikkoontuneen aidan! Annalla on kolme omaa suomenhevosta, niin ratsuja kuin ravureita.

• Hevosenhoitaja (hevoskasvatus), Ypäjä 2012

KERTTU KIVILUOTO, hevosenhoitaja

Kerttu on monipuolinen hevosenhoitaja. Hän varustaa ratsutettavia hevosia, tekee tallitöitä, kuten karsinoiden putsauksia ja hevosten ruokkimista sekä ratsastaa koulutettavilla hevosilla. Varsinkin sisäänratsastettavat hevoset ovat Kertun osaamisalaa! Kerttu myös on usein mukana kilpailuissa hoitamassa hevosia.

• Hevosenhoitaja, Ypäjä

Lisäksi Aulangon tallilla käy vuosittain hevosalan opiskelijoita suorittamassa opintoihinsa kuuluvaa harjoittelua. Harjoittelijat tulevat mm. Ypäjän Hevosopistolta, Koulutuskeskus Salpauksesta, Harjun Oppimiskeskuksesta, Ylä-Savon ammattioppilaitoksesta, Hyriasta tai Kiipulan ammattiopistosta.

MUU HENKILÖKUNTA

ARJA VARENTI

Arja on Aulangon Ratsastuskoulun tallimatriarkka, tallin äiti, joka vaalii perinteitä, huoltaa tallityöntekijöitä, ratsastajia sekä ympäristöä. Arja on myös vahvasti mukana leiritoiminnassa.

VEIKKO VARENTI

Veikko on joka paikan huoltomies, korjaa tarhoja, huoltaa tallialueen rakennuksia, koneita ja laitteita. Hän huolehtii myös piha-alueista sekä tallin ympäristöstä.

TALLIN ELÄIMET

seppo.png

Tallilla on koirat Alli, Minni, Luka ja Reino sekä kissat Seppo, Irma, Mirkku ja Mookeli.

Lisäksi tallipihassa asustaa kaksi kania ja kolme lammasta.