RATSUTUSPALVELUT

ratsutus1.jpg

Ratsutamme eri-ikäisiä ja kaiken kokoisia hevosia ja poneja. Teemme sisäänratsastuksia, valmistelemme hevosia ja poneja ikäluokkakilpailuihin tai koulutamme hevosia eteenpäin. Käytössämme on lämpöeristetty maneesi, iso kenttä, pieniä maastoesteitä sekä huikeat maastot Aulangon ympärillä.

Hevosia ja poneja ratsuttavat Salla Varenti, Krista Nieminen ja Kerttu Kiviluoto. Krista ratsuttaa pienen kokonsa puolesta myös pienempiä poneja!

Katso ajantasaiset hinnat hinnastosta.

Kysy lisää ratsutusvaihtoehdoista sekä vapaista paikoista Salla Varennilta! Puh. 050 352 1278 tai sähköposti salla.varenti@aulangonratsastuskoulu.fi.

Ohjeita ratsutukseen tuleville

-       Kerro realistisesti hevosen tai ponin taustoista; sen lähtötaso, terveydentila sekä toiveesi koulutuksen suhteen. Hevosen ei tarvitse osata mitään tullessaan ratsutukseen.

-       Hevosen tai ponin tulee olla terve tullessaan tallillemme. Ethän tuo hevosta tallista, jossa on esiintynyt tarttuvaa tautia!

-       Hevonen tulisi olla raspattu, rokotettu sekä madotettu ennen koulutukseen saapumista.

-       Suosittelemme vakuuttamaan hevosen. Aulangon Ratsastuskoulu Oy ei vastaa hevoselle tai hevosen aiheuttamia vahinkoja. Yritys ei myöskään vastaa hevosen varusteille sattuneista vahingoista.

-       Sisäänratsastus eli hevosen alkukouluttaminen ratsuhevoseksi kestää hevosesta riippuen noin 1–3 kuukautta.

-       Kun tuot nuorta hevostasi ratsutukseen, sillä ei tarvitse olla mitään varusteita mukana. Jos kuitenkin tuot varusteita, niin nimeä ne huolellisesti ja tee lista tuomistasi tavaroista. Suitset, satula, mahdollinen ulko- ja sisäloimi riittävät hyvin. Jos hevosellasi on kesäihottuma tai muu erikoishoitoa vaativa vaiva, ota hoitotarvikkeet mukaan.

-       Ratsutuksessa olevat hevoset asuvat turve-/olkikarsinoissa ja syövät heinää 4 krt päivässä. Väkirehut jaetaan määrästä riippuen 2-3 krt päivässä. Tallin puolesta tarjotaan heinä, kaura sekä kivennäinen. Jos hevosesi syö sen lisäksi jotain muuta rehua, niin tuo rehut tullessasi.

-       Ratsutuksessa olevat hevoset tarhailevat päivittäin yksin, pareittain tai ryhmässä omistajan toiveiden mukaan.

ratsutus2.jpg